Jdi na obsah Jdi na menu

OSTROV POKLADů

27. 6. 2022

Premiéra muzikálu Ostrov pokladů v divadle Boroadway nás hned zpočátku uvedla do rozpaků. Že se jedná o divadelní představení a nikoliv o dětské zábavné odpoledne v obchodním centru připustíte jen sem tam, a to když zpívá Tomáš Ringel. Naopak při každém dalším hula hulalaááá litujete, že se nedají scény přetočit. Nele Řehořové v roli Perličky to moc slušelo, herecky je roztomilá a zpěv neurazí. Broňa Kotiš i Pavlína Ďuriačová jsou dobří, jen se nechávají strhnout k pitvoření. Velmi přirozeně a uvolněně působil Jakub Novotný a klasicky fajn byl Martin Schreiner, oba v rolích pirátů. V představení mají poměrně velký prostor děti v rolích zvířátek. Děti však místo hraní pobíhají po jevišti a vřískají, což je po půl hodině téměř k nevydržení. Když kocour v botách - Pepa Vágner poněkolikáté zahuláká na děcka v hledišti: „jste tady?? my vás neslyšíme!!“, čekáte se zděšením, že odněkud vyskočí Spongebob (pokud to měl být režisérský vtip, moc to nevyšlo). Scénář i hudba jsou celkem zdařilé. Hudební mix a playbacky povedené. Díky sborům nazpívaným školenými hlasy z dětského sboru vychází pěkně hudební scény zvířátek.  Choreografie připomínají sestavy školního tanečního kroužku a v tomto případě je nutno uznat, že dětem šly tanečky lépe, než dospělým. Výprava i kostýmy odpovídají provedení díla. DB Ostrovem pokladů sice plní bulvární časopisy potomky slavných rodičů, které v muzikálu účinkují, bohužel dětem v hledišti kulturu nepřineslo.  Nad kvalitou jednoznačně zvítězila komerce. Největší zážitek pro nás byl zpěv Tomáše Ringela a elektronické želvy.

Zajímavost:

Pokud by Ostrov pokladů byl projekt na klíč na dětské dny nebo karnevaly je to pecka. Bohužel do divadla a jako muzikál žalostně málo. Scénář a hudba jsou přitom vyloženě zdařilé. Choreografie děti baví, vypadají totiž jako tanečky z TikToku . Obsazení herců typu Ďuriačová, Schreiner, Ryšavý, Kotiš naznačovalo určité herecké a pěvecké kvality. Bohužel jich absolutně nebylo využito. Hudební stránku doslova zachraňuje Ringel v hlavní roli. Nely Řehořová je fajn. Písničky neurazí, ale rozdíl mezi playbacky a živým zpíváním je až moc znatelný, zejména v případě dětí.

recenzi zaslala Kamila Kaninski