Jdi na obsah Jdi na menu

TARZAN

27. 6. 2022

Po dlouhé době v Hybernii velice podařený muzikál. První naše návštěva byla na premiéře 3. října 2019 a podruhé jsme představení viděli letos. Hudba je pochopitelně zdařilá a navíc interpretovaná výborným živým orchestrem vedeným Daliborem Kaprasem. Výprava a kostýmy jsou pohádkové, ale rozhodně ne přeplácané. Precizní režijní vedení Libora Vaculíka je patrné jak v činohře, tak při choreografiích. Choreografka ovšem rovněž odvedla dobrou práci. Herecké výkony jsou leckdy lepší, než ty pěvecké. Tarzana jsme viděli dvakrát Petra Pechu a byl opravdu výborný. Je vidět, že má skvělou fyzičku a proto pěvecké části v pohybu a leckdy v letu zvládá s přehledem.  Jane Ivana Korolová působí sice trošku diblíkovsky, ale rozhodně se jí nedá upřít komický talent. Klára Jelínková hraje podobně jako Korolová, nicméně působí jemněji. Kerchak a Kala v podání Mariana Vojtka a Michaely Gemrotové a Josefa Vojtka a Dity Hořínkové mají nejpestřejší alternace co se týče pojetí. Vojtko je dominantní, Vojtek charismatický gorilí samec. Gemrotová je milující opice. Hořínková je víc zvířecí, některé skřeky a poskoky jsou v afektu. Malý Tarzánci jsou okouzlující. Filip Vlastník premiéru ustál jako profesionál, hraje naprosto civilně a výborně zpívá. Bohužel v covidové pauze vyrostl a byl přeobsazen. Nový malý Tarzánek Matěj Hezký je ovšem stejně úchvatný a dojemný.  Patrně nejnáročnější rolí je postava Terka. Martin Šemík i Láďa Korbel si během představení dost máknou a mají rozhodně nejtěžší choreografii ve zpívaných číslech. Oba jsou skvělí. V dalších rolích jsme viděli Jaromíra Dulavu, Rudolfa Kubíka a Alexeje Kolvu. Lahůdkou předsavení je company a nás bavila (společně s Terkem) nejvíc z celého představení. Opičí pohyby mají zmáknuté naprosto dokonale. Muzikál Tarzan je vedle muzikálů doktora Janečka, to nejlepší, co můžete v Praze vidět. Takže vřele doporučujeme.

Zajímavost: První premiéra se podle plánu uskutečnila 3. 10. 2019. Později byla přidána premiéra druhá a to z důvodu, že první premiéry se nemohl zúčastnit premiér ČR. Dalo by se tedy říct, že zásluhou Andreje Babiše se diváci dočkali dvou premiér.

Autor recenze: Kamila Kaninski