Jdi na obsah Jdi na menu

ÚSTECKÝ CASANOVA MĚL PREMIÉRU

29. září měl severočeskou premiéru muzikál Casanova. Do Severečeského divadla doputoval po předchozím uvedení na zámku Hluboká nad Vltavou (2012), v divadle Boradway (2013), v Jižní Korei (Deagu 2013) a  Rychnově nad Kněžnou (2013). Muzikál autorů Petr Markov ( libreto a texty písní) a Zdeněk Barták (hudba) zrežíroval pro (nejen) ústecké publikum Jan Christian Brázda, choreografie se ujal Vladimir Gončarov, scénograficky je podepsán opět Jan. Ch. Brázda  a kostýmy jsou z díla Zdeny Krnáčové.

Oproti pražskému uvedení je ústecký Casanova celkově poněkud klidnější a rozvážnější, bez prvoplánové snahy pobavit a nezklouzává do laciného humoru. Dalo by se říci, že na severu hrají Casanovu „v renesančním módu“, což dílu jako takovému vyloženě prospívá.

Herecké obsazení hlavních rolí se mnoha případech nemění od předchozího nastudování. V ústřední roli samotného Casanovy se představili Lukáš Randák, Martin Novotný a Viktor Antonio. Nejvíce dojmů na diváky zanechal pochopitelně Casanova v nejlepších letech, kterému skutečně leželi diváci za jeho především pěvecký výkon u nohou. Lukáš Randák zpíval prostě božsky a jeho Casanova je přesně tak charismatický, jak se na opravdového Casanovu patří. Nejstarší Casanova Martin Novotný pojal svoji roli velice noblesně a jeho Casanova byl hotovým ztělesněním elegance. Jako Casanova dítě se představil bratr dětské herecké hvězdy Filipa Antonia, osmiletý Viktor. Přestože Filip trošku povyrostl, jeho obsazení do této role je přece jenom vhodnější.

V dalších rolích bodovalo především hvězdné trio Vojtko, Benešová a Ochmanová.  Marian Vojtko jako hrabě Valdštejn je skutečným skvostem celého představení. Že Vojtko excelentně zpívá je známá věc. Naproti tomu bývá často kritizován ze své herecké „umění“. Tentokrát mu však role sedla perfektně. Vojtko pojal hraběte s velkým nadhledem a vtiskl postavě jiný, rozvážný, charakter. Mladou Adélu Bullitovou hrála Eliška Ochmanová a předvedla naprosto suverénní jak herecký, tak pěvecký výkon. Pěveckou ozdobou muzikálu je Zuzana Benešová jako Líza a za zmínku stojí i Dita Hořínková jako hraběnka Karolína z Dubna. Hořínkové lze vytknout snad jen teatrální přehrávání, které sice role vyžaduje, ale v Ústeckém poněkud klidnějším pojetí přece jen její hraběnka působila až moc afektovaně. Pěvecky nelze nic vytknout.

Muzikál Casanova není perlou české muzikálové scény. V Severočeském divadle se však díky dobrému režijnímu vedení představení zcela vymanilo z žánru zábavného představení se zpěvy,jako tomu bylo v divadle Broadway. Diváci si  určitě přijdou na své a zajímavé bude i srovnání alternací.

Zuzana Vlková